Papirsposer er atter begyndt at vinde frem i detailhandlen som et rigtig fint alternativ til de traditionelle plastikposer. Det skyldes blandet andet at plastikposer ikke er specielt miljøvenlige. Det estimeres, at de kun bruges en enkelt gang og derfor sjældent bliver genbrugt. De ender i skraldespanden eller naturen og bidrager derfor negativt til forurening. Papirsposer derimod kan siges at være langt mere miljøvenlige, og flere og flere vælger derfor at benytte dem i stedet for plastik. Papirsposerne kan nemlig genbruges efter endt brugt – og skulle de ende i naturen, bliver de nedbrudt som organisk materiale. Dine kunder kan bruge dem igen og igen, og når de ikke kan få mere brug ud af posen, kan de blot smide den i affaldssortering med gamle aviser og anden papemballage. Poserne indgår derved i den cirkulære økonomi, der er begyndt at vinde frem.

Personliggør dine papirsposer

Udover at være mere miljørigtige end gængse plastikposer, sender papirsposer også et godt signal til dine kunder. Det viser nemlig, at du tager stilling til verden omkring dig. Det er måske en lille ting, men det viser, at du tager afstand fra plastikforurening og sender derved en masse positive signaler til omverdenen. Vil du gøre dine kunder opmærksom på at netop din forretning har valgt papir frem for plastik, kan du med fordel vælge at få dit logo printet på poserne eller have et lille stempel liggende i din butik med firmanavn eller logo, som du kan putte på posen inden, du aflevere den til kunden. Hvis du selv præger dine poser, kan du også nemt målrette dem til forskellige kampagner som jule-og påskekampagner.